ordu-logo
Son Dakika
24 Ocak 2017 Salı
19 Nisan 2016 Salı, 11:32
GÜRSEL YILDIRIM
GÜRSEL YILDIRIM yildirim.gursel@gmail.com Tüm Yazılar

TARİHÇİ TURSUN BEY

 

Fatih devrinde önemli devlet hizmetlerinde bulunmuş bir kişidir. Tursun Bey’e göre Tanrı, her devirde büyük bir padişah yetiştirir. Dünya düzeni için bir insanı seçer. Toplum halinde yaşayan insanlar arasında karışıklığı önlemek, düzeni sağlamak için önlem gereklidir. Her insanı kendi yeteneğine göre yerinde tutmak, kendi hakkına razı etmek, karşılıklı yardımlaşmayı sağlamak için yapılan önleme “ siyaset” denir.

Önlem, kutsal dogma esasına göre yapılırsa “siyaset-i ilahi”dir ve o şeriattan ibarettir. Yalnız akıl esasına dayanırsa “siyaset-i sultani ve yasag-i padişahi” dir ve ona örf denir.

Bu iki tür önlem bir padişahın varlığına bağlıdır. Her devirde ve her iki önlemde padişah mutlaka gereklidir. Çünkü padişah olmazsa insanlar düzen kuramaz, gerektiği şekilde yaşayamaz ve belki de yok olurlar.

Tanrı, padişaha bağlılığı, onun emirlerine uymayı kaçınılmaz bir ödev kılmıştır. Padişah, Tanrı’ya özgü karaktere sahiptir, dolayısıyla mutlak otorite sahibidir. Görünüşte sırf kendi kişisel amaç ve istekleri için hazine ve asker toplayıp elindeki kazancını ve gücünü artırmaya çalışır; ama asıl maksat, iyi bir siyasetle bu hazineyi yerinde dağıtmak ve asker sayesinde düzeni korumak, İslam dinini savunmaktır.

Değerli okuyucular,

Anlaşılıyor ki Osmanlı İmparatorluğu’nun düzeni Orta-Doğu imparatorluklarına egemen zihniyetin ürünüdür. Devlet, padişahın /hükümdarın kuvvet ve kudretinden ibarettir. Bu düşünceyi haklı göstermek için de İslam’ın şeriat anlayışına uygun olarak, toplum üzerinde bir hükümdarın salt otoritesi gereklidir. Devleti var kılan ahali, zenginlik kaynakları, hukuk yalnızca padişahın kudretini göstermeye yöneliktir. Bütün siyasi-toplumsal örgüt, her türlü ekonomik etkinlik padişah/hükümdar tarafından ayarlanmaktadır.

Zannederim benim aklıma gelen soru, sizin de aklınıza gelmiştir. Cumhuriyet’in laik, sosyal ve hukuk anlayışına dayalı çağdaş devlet modeline karşı, son elli yıldır hortlayan ya da hortlatılmak istenen Yeni Osmanlıcılık modelinin temelinde yatan niyet, yukarıda tanımlanan modelin diriltilmesi midir?

Başkanlık sistemi diye dayatılan anlayış, bu anlayışa dayalı yeni Anayasa modeli, padişah/hükümdar otoritesinin tekrar yürürlüğe konması için midir?

Devletin işlerliğini sağlayan her türlü işlemin, kararın uygulanması padişah/hükümdar emrine mi bağlı olarak mı yürütülmek istenmektedir?

İslam’ın korunması adına atılan nutukların niyet-i aslisi eski yönetim anlayışının geri getirilmesini sağlamak amacında mıdır?

Türklüğün ve vatan bütünlüğünün bu denli yok edilmesinin ya da geri plana itilmesinin gayesi nedir?

Bence biz demokrasiyi sevdik ve benimsedik. Ayağımızın sürçmesine neden olan olaylar, bize deneyim kazandırmıştır. Hukukun evrensel ve toplumsal eşitlikçi yanı vazgeçilmezlerimizdendir.

Büyük Millet Meclisi bu ulusun en kıymetli eseridir ve koruması altındadır.

Bunları böyle bilmekte yarar vardır diyorum.

 

 

Yorum yazın...

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Web Tasarım
ankara escort porno izle porno turk porno eskisehir escort bodrum escort bursa escort bursa escort Samsun Escort Bursa Escort mersinliescortt izmir escort istanbul escort izmir escort ankara escort Samsun Escort konya escort oyuncak hikayesi 4 izle Fethiye Escort porno izle fatsa haberleri eskişehir web tasarım escort ataşehir kuşadası escort